سیستم مدیریت ساختمان یا bms چیست؟
مشاوره روانشناسی
سیستم مدیریت ساختمان یا bms چیست؟
دو شنبه 7 مرداد 1398 ساعت 16:37 | بازدید : 347 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

سیستم مدیریت ساختمان (Building Management System) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (Building Automation System) سیستمی است که برای مدیریت یکپارچه تمامی امور فنی ساختمان اعم از تهویه، روشنایی، سیستم اطفای حریق و سیستم امنیتی به کار گرفته می شود.

سیستم مدیریت ساختمان هوشمند امکان کنترل و نظارت بر رفت و آمدها، مسائل فنی، امنیتی و میزان مصرف انرژی (آب، برق و گاز) در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری را فراهم می کند. علاوه بر کنترل فضای داخلی ساختمان، سیستم های BMS گاهی به کمک کنترل درب ورود و خروج ساختمان یا سیستم های امنیتی دیگر مانند دوربین مدار بسته و سنسور حرکتی بر محیط بیرون خانه هم نظارت می کند.

برای مجهز کردن ساختمان به سیستم مدیریت، در قسمت های فنی نام برده شده در بالا سنسورهایی تعبیه می شود و از این طریق، اتوماسیون هوشمند ساختمان مهیا خواهد شد. پس از آن، اهالی یا مدیر ساختمان می توانند در بستر اینترنت و با استفاده از گوشی همراه هوشمند یا تبلت، تمامی اتفاقات ساختمان را ۲۴ ساعته و بدون کمترین زحمتی زیر نظر داشته باشند.

سیستم مدیریت ساختمان شامل چه چیزهایی است؟

وقتی از سیستم حرف می زنیم، یعنی چند جزء در هماهنگی با یکدیگر عمل می کنند. سیستم مدیریت ساختمان هم همینطور است و بعضی از اجزای متداول آن را در زیر شرح می دهیم.

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند شامل کلید و پریز و لامپ هوشمند است. زمانی که هر جزئی از این سیستم در ساختمان نصب شود، حضور یا عدم حضور ساکنین تشخیص داده شده و چراغ ها به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می شوند. لامپ هوشمند از نوع LED است و مصرف بسیار کمی دارد.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند جدیدترین نسل ترموستات است که تفاوت های عمده ای با ترموستات های قبلی دارد. این ترموستات از این جهت هوشمند نامیده می شود که می تواند عادت سرمایی یا گرمایی بودن ساکنین را یاد بگیرد و دمای ساختمان را با توجه به آن و همچنین میزان دمای داخل و خارج تنظیم کند. به علاوه، می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که تنها در ساعات هایی از شبانه روز سیستم گرمایشی یا سرمایشی را روشن کند.

سیستم امنیتی هوشمند

سیستم امنیتی هوشمند جمعی از ابزار یا روش هایی است که با یکدیگر در ارتباط اند و به وسیله ی آن ها می توان از اموال و اعضای ساختمان محافظت کرد. تیم هوشمند سازی اویو تجهیزاتی مثل سنسور درب و پنجره، سنسور حرکتی، دوربین امنیتی ، دیتکتور نشت گاز و آب و قفل درب هوشمند را به عنوان آیتم های اصلی برای افزایش امنیت ساختمان ارائه می دهد. اما محصولات امنیتی این شرکت به این موارد ختم نمی شود و تقریبا همه ی تجهیزات غیر هوشمند ساختمان را می توان هوشمند سازی کرد.

سیستم های اعلام حریق و آسانسورها هم می توانند در دامنه ی کنترل BMS قرار بگیرند. در این صورت، اگر آتش سوزی و حریق در ساختمان تشخیص داده شود، پانل اعلام حریق می تواند به تنهایی سیستم تهویه را برای جلوگیری از انتشار دود خاموش کند و آسانسورها را به طبقه ی همکف فرستاده و در آنجا نگه دارد تا کسی از آن ها استفاده نکند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 826
بازدید کل : 40517
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 22
:: بازدید ماه : 826
:: بازدید سال : 3314
:: بازدید کلی : 40517